Fejlmeddelelser

De fejlmeddelelser som oftest ses på display på kortlæsere (kan forekomme ved både check ind og check ud) er følgende:

 

  • Læsefejl, prøv igen. Vejled i at prøve igen, hold kort stille foran det blå punkt. Ved fortsat fejl, køb anden rejsehjemmel og kontakt REKU 
  • Ugyldigt kort. Vejled i at prøve igen. Ved fortsat fejl, køb anden rejsehjemmel og kontakt REKU 
  • Rejsekort er spærret. Der skal købes anden rejsehjemmel. Evt. kontakt til REKU 
  • Ok, rejsekort er allerede checket indKunden forsøger at checke ind to gange – rejsekort er allerede checket korrekt ind.  
  • EOD ikke kompatibelRejsekortet er højst sandsynligt defekt. Vejled i køb af anden rejsehjemmel og kontakt til REKU 
  • Fejl, du ikke kan rejse på dit periodekort her. – Enten fejl i lokationen (kunden skal kontakte Rejsekort Kundecenter, når rejsen er afsluttet) eller forsøg på brug af kort i et område, som periodekortet ikke dækker.